100km úsek mezinárodní silnice "friendship highway" spojující Čínu s Nepálem v Tibetu po dešti z července 2006. Bohužel v nejzajímavějších situacích jsem měl jiné starosti než focení, přecejen mám pud sebezáchovy, tak jsem měl občas foťák raději sbalený a připraven vystoupit. Při překonávání useků s více jak metrovou vodou hrozila stoupající voda v autě. Když jsme předjížděli vysoko naložené náklaďáky, kterým obsah korby začal padat na nás bylo bezpečnější projít kolem pěšky z větší vzdálenosti. Když hrozilo zapadnutí bylo lepší okamžitě pomáhat a když auto klouzá nekontrolovaně ze svahu je lepší se držet.

Tuhle nás jen málem cisterna smetla dolů, naštěstí jsme vycouvali včas zpět.

Při jízdě v tomto offroadu voda sahala v nejhorších místech na přední sklo a kupodivu jsme uvnitř nemuseli zvedat nohy, úžasný stroj

Toyota Landrover - vznášedlo nebo plavidlo? Silnice zatarasené zapadlými náklaďáky a v řece s kamenným dnem hrozilo narozdíl od bahna na loukách nejmenší riziko zapadnutí

Silnice = nejhorší místo kudy se dá jet široko, daleko

Hlavně aby ta silnička neskončila v řece

Sakra, silnice fuč pod vodou!

Silničaři na tomto 50km dlouhém úseku třídavě stavěli hráze proti vodě nebo nahazovali odplavenou silnici, nekonečný boj s živly

Klidný řidič neztrácí humor. Auto před náma nás právě předjelo vodou, která se dala projet rychleji než bahno na silnici, to si nenecháme líbit!

Zatékající vchod do hlavní štábu oblastní silniční divize a hospoda v jednom

Technika zapadla v bahně, ale lidé neztrací motivaci. Makají, kopou a vyrabí beton na silnici i v nevhodném období dešťů vlastníma rukama.

Trochu to zkratkou ze stráně začalo nekontrolovaně klouzat a každý se v autě drží jak umí

Neubrzdil.

Na silnici se pracuje, objížďka korytem řeky

Stavba mostu uprostřed louky. Pak už se jen trefit řekou pod ten most. Tudy to příště určitě poteče!

Mezinárodní highway po střeše světa - hlavní pozemní tah Kathmandu-Lhasa-Peking

hlavni stranka